ראש הקתדרה

פרופ' גבי שפלר, ראש הקתדרה בשנים 2010 עד 2017.

פסיכולוג קליני מדריך ופסיכואנליטיקאי מנחה.יליד ירושלים בה התחנך ורכש את השכלתו והכשרתו המקצועית, ראשית כפסיכולוג קליני ולאחר מכן כפסיכואנליטיקאי.

תאריו האקדמיים נלמדו באוניברסיטה העברית והכשרתו הפסיכואנליטית התקיימה במכון הישראלי לפסיכואנליזה על שם אייטניגון בירושלים. חבר סגל במחלקה לפסיכולוגיה החל מ 1988.

פסיכואנליטיקאי החל מ1997 , חבר בחברה הפסיכואנליטית בישראל, בחברה הפסיכואנליטית הבינלאומית (IPA) , ובפדרציית החברות הפסיכואנליטיות האירופאיות ( EPF) .כמו כן חבר בחברה הבינלאומית למחקר בפסיכותרפיה (SPR)  . בשנת 2002 התמניתי להיות המנהל של מרכז פרויד לחקר פסיכואנליטי ובשנת 2010 הופקדה בידי הקתדרה לפסיכואנליזה על שם זיגמונד פרויד.

התעניינותי בפסיכואנליזה היא בעקירה קלינית, ובעשר שנים האחרונות התפתחה ( כמו גם בתחומי טיפול אחרים שאני עוסק בהם) לשדות האתיים המקצועיים.

בתחום האתיקה בפסיכואנליזה הובלתי את תהליך החידוש של הקוד האתי של החברה הפסיכואנליטית בישראל, תקנון ועדת האתיקה של החברה.

במהלך כהונתי הגיתי, תכננתי ויסדתי את כתב העת מארג – כתב עת ישראלי לפסיכואנליזה, היוצא לאור בעברית בהוצאת מאגנס ובשיתוף 7 חברות, איגודים ומכונים פסיכואנליטיים בישראל.

זוהי במה אקדמית פסיכואנליטית המאפשרת לפסיכואנליטיקאים ויוצרים ישראלים להתבטא בתום זה בעברית.