check
צוות מרכז פרויד | מרכז פרויד

צוות מרכז פרויד

פרופ' אוריה תשבי, ראשת מרכז זיגמונד פרויד

פרופ' אוריה תשבי

פסיכולוגית קלינית מומחית ומדריכה בפסיכותרפיה, ראשת המגמה הקלינית בחוג לפסיכולוגיה, ומרצה קלינית בבית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית במסלול טיפול ישיר. בשנים 2004-20012 ניהלה את שירותי היעוץ הפסיכלוגים באוניברסיטה העברית.

חוקרת בתחום של תהליכים ותוצאות בפסיכותרפיה, מתמקדת בקשר הטיפולי ובדפוסי העברה – העברה נגדית, ותרומתו של המטפל לתהליך הטיפולי. חברה באיגוד הבנילאומי לחקר הפסיכותרפיה ( Society for Psychotherapy Research ) ובתוך ארגון זה חברה בקבוצת המחקר הבינלאומי על הכשרת מטפלים, וכן בועדת ההגוי למחקר על טיפול בילדים, מתבגרים ומבוגרים צעירים.

ערכה ביחד עם פרופסור הדס ויסמן (אוניברסיטת חיפה) ספר על חידושים במחקר על הקשר הטיפולי

 The therapeutic Relationship: Innovative investigations. Routledge Taylor & Francis, 2015;

וספר לקראת פרסום ( עם פרופסור ויסמן) על התפתחות הקשר הטיפולי בשילוב מקרים קליניים, מחקר ופרקטיקה.Developing the Therapeutic Relationship: Integrating Case Studies, Research, and Practice.American Psychological Association

רשימת הפרסומים המלאה נמצאת תחת "מחקר"

 

ד"ר יהויקים שטיין, עמית מחקר

פסיכיאטר ופסיכואנליטיקן, מדריך לפסיכואנליזה. עובד בפרקטיקה פרטית . מורה  במכון הפסיכואנליטי . מרצה בעבר בבית הספר לעובדה סוציאלית באוניברסיטה העברית.

ספרים מקצועיים:

החלילן מוינה , כתר 2003

הלא מודע במדע ובפסיכואנליזה, מאגנס 2005

Th psychoanalysis of science, Sussex university press 2005

ספרות יפה

נוודים, כרמל 2009

פוגה, גוונים 2010

אוטוביוגרפיה של עובר מזדקן, הוצא אלקטרונית מנדלה מוכר ספרים, 2014

 

שי לדרמן, מתרגל הקורסים

פסיכולוג קליני העובד בשירותי הייעוץ של האוניברסיטה העברית בירושלים. עבודת הדוקטורט שלי, בהנחייתו של פרופ' גבי שפלר, עוסקת באתגרים הקליניים והאתיים בפסיכותרפיה עם מטופלים קשישים, ובאופן שבו מטפלים מתמודדים עם אתגרים אלה. תחום העניין המחקרי העיקרי שלי הוא תרומתם של גורמים הקשורים למטפל לתהליך הטיפולי בפסיכותרפיה, במיוחד העברה-נגדית וכן מקצועיות ואתיקה. כמו כן, אני מתעניין בהיבטים תיאורטיים וקליניים של התמודדות עם מעברי חיים.  בנוסף, אני מלמד קורס באתיקה לתלמידי המגמה לנוירופסיכולוגיה בתואר שני בפסיכולוגיה, וכן מרכז את הקורס 'פסיכואנליזה פרוידיאנית' ואת הקורס 'הפסיכואנליזה שלאחר פרויד: פרשנות, נוכחות וצמיחה'. 

 

נטע סטרונין- קרמר, רכזת מרכז פרויד וכתב העת "מארג"

תלמידת דוקטורט במחלקה ליחסים בינ"ל באוניברסיטה העברית.